close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  
       
Urząd Gminy Tczew
Oferta inwestycyjna
Dokumenty i formularze
Tablice ogłoszeń
Przetargi
Prezentacja Gminy
Dla turysty
Rada Gminy Tczew
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Fundusze europejskie
System informacji o środowisku
Praca
Rządowe Centrum Legislacji
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2015
 
Strona główna | Aktualności | Mapa serwisu | Kontakt
Wymiar podatków i opłat

Kierownik referatu podatkowego
Ewelina Armatowska

Pokój nr 14
tel. 58 5305149

Inspektor d/s wymiaru podatków i opłat
Agnieszka Jarmosz

Referent d/s wymiaru podatków i opłat
Monika Treder


Pokój nr 16
Wymiar podatków i opłat
tel. 58 5305134

Zadania na stanowisku:
1.Przygotowanie wymiaru/sprawozdanie deklaracji/ podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej.

2.Przygotowanie i uaktualnianie wszelkiej dokumentacji w celu zapoznania powszechności i realności opodatkowania, a w szczgólności:
a/ opodatkowanie wszystkich gruntów,
b/ ustalenia właściwej podstawy opodatkowania,
c/ prowadzenie ewidencji czasowo zwolnionych,
d/ prawidłowe stosowanie obniżek, zwolnień i ulg,
e/ terminowe dostarczanie nakazów płatniczych,
f/ prowadzenie i sporządzanie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów
   i odpisów oraz związanej z tym dokumentacji,
g/ zbieranie deklaracji od osób prawnych,jednostek organizacyjnych Agencji
   Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz jednostek organizacyjnych lasów państwowych,
h/ zbieranie wykazów nieruchomości.

3.Przyjmowanie i ewidencjonowanie odwołań,skarg i wniosków od osób prawnych
i innych jednostek organizacyjnych w zakresie podatku rolnego,leśnego,od nieruchomości opiniowanie ich  i przedstawienie łącznie z wnioskami Wójta Gminy w celu podjęcia decyzji.

4.Przygotowanie postanowień do rozpatrzenia przez  Wójta Gminy wniosków przesłanych
przez Urzędy Skarbowe.

5.Sporządzanie sprawozdań i przekazywanie ich wg właściwości i w terminach
ustalonych obowiązującymi przepisami.

6.Przygotowanie decyzji w zakresie przyznawania ulg i umorzeń podatkowych dla osób
prawnych i innych jednostek organizacyjnych.

7.Sporządzanie sprawozdań o udzielaniu pomocy publicznej.

8.Kontrola w zakresie prawidłowości złożonych deklaracji podatkowych ze stanem
faktycznym.

9.Współpraca ze stanowiskiem d/s księgowości podatkowej w zakresie prowadzenia egzekucji i wymiaru podatków w zakresie ustalenia wysokości i terminów płatności
zobowiązań pieniężnych.

10.Wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń o dochodzie z gospodarstw rolnych.

11.Potwierdzenie  wartości weksla.

12. Coroczne naliczanie łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla osób fizycznych oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie.

13.Analizowanie, opiniowanie odwołań i zażaleń w sprawie wymiaru podatków.

14. Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów zobowiązań pieniężnych, rejestru podań i odwołań.

15.Analizowanie, opiniowanie podań w sprawie ulg i umorzeń podatków.

16.Przygotowanie projektów uchwal Rady Gminy w sprawie:

a/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, w sprawie uregulowań
    dotyczących podatków i opłat,
b/ trybu i szczegółowych warunków zwolnień od podatku  rolnego użytków rolnych,
c/ określenie wzorów formularzy informacji i deklaracji w podatku od nieruchomości,
    w podatku oraz w podatku leśnym,
d/ określenie wysokości stawek dotyczących opłaty administracyjnej za niektóre
    czynności urzędowe oraz w sprawie określenia opłaty targowej.

17.Gromadzenie materiałów informacyjnych dla celów wymiaru podatków.

18.Współpraca ze stanowiskiem d/s geodezji w zakresie zgodności gruntów podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.

19.Przeprowadzenie kontroli z zakresu prawidłowości złożonych informacji podatkowych ze stanem faktycznym.

20.Opracowanie obowiązujących sprawozdań statystycznych i przekazywanie ich wg właściwości w terminach ustalonych obowiązującymi przepisami.

21.Współpraca ze stanowiskiem księgowości budżetowej i księgowości podatkowej w zakresie prowadzenia egzekucji oraz postępowania zabezpieczającego.

22.Wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe dla rolników, ich ewidencja i sporządzanie
sprawozdań  w tym zakresie.

23.Uzgadnianie ze stanowiskami pracy zgodności przypisów i odpisów należności podatkowych.

 

 
«« wstecz

drukujwyślij ten link


środa, 19 października 2016
imieniny: Piotra, Michała, Ziemowita
Biuletyn Informacji Publicznej
Gospodarka Odpadami
ABC o azbeście
sołectwa
osp
kgw
Galeria
Mapa Gminy
Baza plików
POiIŚ
strategia 2020
RPO WP


  
online: 3
odwiedzin: 5468806
Strona glówna | Kontakt | Mapa serwisu |
  
copyright 2006 - 2016 U.G. Tczew