Kierownik referatu podatkowego Ewelina Armatowska
Pokój nr 14 tel. 58 5305149
Inspektor d/s wymiaru podatków i opłat Agnieszka Jarmosz
Referent d/s wymiaru podatków i opłat Monika Treder
Pokój nr 16 Wymiar podatków i opłat tel. 58 5305134
Zadania na stanowisku: 1.Przygotowanie wymiaru/sprawozdanie deklaracji/ podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej.
2.Przygotowanie i uaktualnianie wszelkiej dokumentacji w celu zapoznania powszechności i realności opodatkowania, a w szczgólności: a/ opodatkowanie wszystkich gruntów, b/ ustalenia właściwej podstawy opodatkowania, c/ prowadzenie ewidencji czasowo zwolnionych, d/ prawidłowe stosowanie obniżek, zwolnień i ulg, e/ terminowe dostarczanie nakazów płatniczych, f/ prowadzenie i sporządzanie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów oraz związanej z tym dokumentacji, g/ zbieranie deklaracji od osób prawnych,jednostek organizacyjnych Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa oraz jednostek organizacyjnych lasów państwowych, h/ zbieranie wykazów nieruchomości.
3.Przyjmowanie i ewidencjonowanie odwołań,skarg i wniosków od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w zakresie podatku rolnego,leśnego,od nieruchomości opiniowanie ich i przedstawienie łącznie z wnioskami Wójta Gminy w celu podjęcia decyzji.
4.Przygotowanie postanowień do rozpatrzenia przez Wójta Gminy wniosków przesłanych przez Urzędy Skarbowe.
5.Sporządzanie sprawozdań i przekazywanie ich wg właściwości i w terminach ustalonych obowiązującymi przepisami.
6.Przygotowanie decyzji w zakresie przyznawania ulg i umorzeń podatkowych dla osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych.
7.Sporządzanie sprawozdań o udzielaniu pomocy publicznej.
8.Kontrola w zakresie prawidłowości złożonych deklaracji podatkowych ze stanem faktycznym.
9.Współpraca ze stanowiskiem d/s księgowości podatkowej w zakresie prowadzenia egzekucji i wymiaru podatków w zakresie ustalenia wysokości i terminów płatności zobowiązań pieniężnych.
10.Wydawanie zaświadczeń i potwierdzeń o dochodzie z gospodarstw rolnych.
11.Potwierdzenie wartości weksla.
12. Coroczne naliczanie łącznego zobowiązania pieniężnego, podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości dla osób fizycznych oraz przygotowanie decyzji w tym zakresie.
13.Analizowanie, opiniowanie odwołań i zażaleń w sprawie wymiaru podatków.
14. Prowadzenie rejestru przypisów i odpisów zobowiązań pieniężnych, rejestru podań i odwołań.
15.Analizowanie, opiniowanie podań w sprawie ulg i umorzeń podatków.
16.Przygotowanie projektów uchwal Rady Gminy w sprawie:
a/ określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości, w sprawie uregulowań dotyczących podatków i opłat, b/ trybu i szczegółowych warunków zwolnień od podatku rolnego użytków rolnych, c/ określenie wzorów formularzy informacji i deklaracji w podatku od nieruchomości, w podatku oraz w podatku leśnym, d/ określenie wysokości stawek dotyczących opłaty administracyjnej za niektóre czynności urzędowe oraz w sprawie określenia opłaty targowej.
17.Gromadzenie materiałów informacyjnych dla celów wymiaru podatków.
18.Współpraca ze stanowiskiem d/s geodezji w zakresie zgodności gruntów podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości.
19.Przeprowadzenie kontroli z zakresu prawidłowości złożonych informacji podatkowych ze stanem faktycznym.
20.Opracowanie obowiązujących sprawozdań statystycznych i przekazywanie ich wg właściwości w terminach ustalonych obowiązującymi przepisami.
21.Współpraca ze stanowiskiem księgowości budżetowej i księgowości podatkowej w zakresie prowadzenia egzekucji oraz postępowania zabezpieczającego.
22.Wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe dla rolników, ich ewidencja i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie.
23.Uzgadnianie ze stanowiskami pracy zgodności przypisów i odpisów należności podatkowych.
|