close
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
  
       
Urząd Gminy Tczew
Oferta inwestycyjna
Dokumenty i formularze
Tablice ogłoszeń
Przetargi
Prezentacja Gminy
Dla turysty
Rada Gminy Tczew
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Fundusze europejskie
System informacji o środowisku
Praca
Rządowe Centrum Legislacji
Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2015
Wybory do Sejmu i Senatu RP 2015
 
Strona główna | Aktualności | Mapa serwisu | Kontakt
Gospodarka odpadami

Gospodarka odpadami

W piątek 8 lutego br., w sali Urzędu Gminy Tczew odbyło się spotkanie władz samorządu z sołtysami. Na spotkanie przybyli również członkowie rad sołeckich oraz przedstawicielki Kół Gospodyń Wiejskich. Tematem przewodnim spotkania był nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi, który zacznie obowiązywać od 1 lipca br.

Najważniejsze zmiany w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przedstawił zastępca wójta Henryk Łucki. Poinformował on mieszkańców, że od 1 lipca br. będą wnosić na rzecz gminy opłatę za wywóz śmieci, a stawka będzie zależna od ilości mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość zgodnie z uchwałą przyjętą przez radnych 31 stycznia br. W zamian gmina odbierze odpady i zapewni zgodnie z nowym obowiązkiem ich zagospodarowanie, dotyczy to tylko nieruchomości zamieszkałych. Gmina nie obejmuje nowym systemem nieruchomości niezamieszkałych np. szkół, sklepów, przedsiębiorstw itp. Każdy, kto będzie segregował śmieci, będzie to robił nie tylko z korzyścią dla środowiska, ale również dla siebie, gdyż za selektywną zbiórkę zapłaci niższą stawkę. Opłaty za odbieranie odpadów będą wynosić  14zł/osobę/miesiąc dla mieszkańców, którzy będą zbierać odpady w sposób selektywny – tzw. segregacja „gniazdowa” oraz 24zł/osobę/miesiąc dla mieszkańców, którzy nie będą zbierać w sposób selektywny. System segregacji gniazdowej polega na tym, że każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej będzie miał na posesji pojemnik na odpady „pozostałe”, a wyselekcjonowany plastik, szkło i papier będzie odnosił do istniejących już tzw. dzwonów, których ilość zostanie zwiększona.
Zastępca wójta Henryk Łucki zwrócił uwagę, że obecna ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminie czeka na nowelizację, którą lada dzień podpisze prezydent Bronisław Komorowski. Wówczas radni będą mogli różnicować „opłatę śmieciową”, co będzie korzystne dla rodzin wieloosobowych. Wójt Gminy Tczew proponuje, aby gospodarstwa domowe, w których zamieszkuje powyżej 4 osób płaciły kwotę stałą ( ryczałt) w wysokości 70 zł/miesiąc w przypadku selektywnego zbierania odpadów lub 120 zł/miesiąc w przypadku nieselektywnego zbierania odpadów.
Podczas spotkania omówiono, także dokładnie sposób wypełniania deklaracji, którą każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej obowiązany jest złożyć do Urzędu Gminy Tczew. Podkreślano, że rzetelne wypełnienie deklaracji przez właścicieli nieruchomości jest bardzo ważnym elementem całego systemu gminnej gospodarki odpadami.
Przypomniano również o konieczności wypowiedzenia dotychczasowej umowy na odbiór odpadów. Aby uniknąć podwójnych kosztów, umowa ta powinna obwiązywać tylko do 30 czerwca br. Od lipca 2013 r. odpady od wszystkich mieszkańców z nieruchomości zamieszkałych odbierać będzie jeden przedsiębiorca, który zostanie wyłoniony przez gminę w drodze przetargu.

Kolejnym tematem spotkania było drogownictwo w gminie Tczew. Pani Marta Świętorecka, podinspektor ds. drogownictwa, przedstawiła poniesione w 2012 r. oraz planowane na 2013 r. wydatki na remonty cząstkowe dróg, wykaszanie poboczy oraz oświetlenie. I tak w roku 2012 wydano na remonty cząstkowe dróg 269 705,62 zł, na wykaszanie poboczy 45 054,71 zł, a na oświetlenie (konserwacja i zużycie energii) 743 028,52 zł. Ponadto w ubiegłym roku za kwotę 51 844,50 postawiono 18 nowych punktów świetlnych. Na rok 2013 zaplanowano 200 tys. zł na remonty cząstkowe dróg, 50 tys. zł na wykaszanie poboczy oraz ponad 500 tys. zł na oświetlenie. Jeśli chodzi o oświetlenie to priorytetowym zadaniem na rok bieżący jest doświetlenie ulic w Swarożynie. Łącznie zamontowane zostaną 43 punkty świetlne. Dokonano także wstępnej oceny zimowego utrzymania dróg. Uczestnicy spotkania bardzo pozytywnie ocenili dotychczasowe działania ”akcji zima”. W sezonie zimowym 2012/2013 wydano 75 tys. zł.


 

 
«« wstecz
drukuj wyślij ten link


niedziela, 23 października 2016
imieniny: Marleny, Edwarda, Seweryna
Biuletyn Informacji Publicznej
Gospodarka Odpadami
ABC o azbeście
sołectwa
osp
kgw
Galeria
Mapa Gminy
Baza plików
POiIŚ
strategia 2020
RPO WP


  
online: 4
odwiedzin: 5474094
Strona glówna | Kontakt | Mapa serwisu |
  
copyright 2006 - 2016 U.G. Tczew